Δικαστική επίλυση του μείζονος σημασίας ζητήματος εφαρμογής του ν. 4486/2017 και 4461/2016 περί κάλυψης παγίων αναγκών του κράτους δια συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου μετά την αδυναμία αφενός κάλυψης παγίων αναγκών του κράτους με οργανικές θέσεις λόγω των διεθνών δεσμεύσεων της χώρας και αφετέρου τις αποφάσεις του Συμβ. τ. Επικρατείας που έκριναν παράνομες τις συμβάσεις έργου του επίμαχου νόμου 4461/2016 αποκλειστικά με φυσικά πρόσωπα κατ΄αποκλεισμό των εταιρειών ως θέτοντας διάκριση μεταξύ νομικών και φυσικών προσώπων κατά παραβίαση της Κοινοτικής Οδηγίας που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις των κρατών μελών της Ένωσης.
Ακολούθως και η κάλυψη τους με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου απορρίφθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο αφού
1) κατά το άρθρο 103 του Συντάγματος επιτρέπεται ρητώς η σύναψη τους μόνο για κάλυψη εκτάκτων και όχι παγίων αναγκών, αφού η κάλυψη μιας ανάγκης που αφορούσε στην πάγια και συνήθη δραστηριότητα ενός κράτους εθεωρείτο κατά αυτονόητη κατεύθυνση του Δικαστηρίου της Ευρ. Ένωσης, του Συμβ. τ. Επικρατείας, του Ελεγκτικού Συνεδρίου και του Αρείου Πάγου ότι δεν δύναται αν εκλάβει έκτακτο και επείγοντα χαρακτήρα.
2) τοιαύτες συμβάσεις ως επιτάσσει η Κοινοτική Οδηγία 1999/70/ΕΚ και το π.δ. 164/2004 (διάταγμα Παυλόπουλου) ήσαν παράνομες αφού η διάρκειά τους ήτο άνω των 24 μηνών.
3) Με την υπ΄αριθμ. 1305/2017 απόφαση του ΣτΕ η υπόθεση πήγε στο Ευρ. Δικαστήριο αφού εκρίθη ότι η προσφυγή ενός κράτους μέλους σε συμβάσεις απασχόλησης δηλ. εργασίας όταν αυτές καλύπτουν πάγιες ανάγκες παραβιάζουν τον ανταγωνισμό και το Ενωσιακό Δίκαιο.
Αίτηση ανάκλησης της κατά τα άνω απόρριψης για λόγους που αφορούν στην ορθή εφαρμογή του νόμου κατά την αληθή έννοια αυτού, γενομένης δε δεκτής της οποίας αναγνωρίσθη πλέον στην νομολογία ο έκτακτος και επείγων χαρακτήρας που μπορεί να έχει η κάλυψη ακόμη και μια παγίας ανάγκης κράτους μέλους. Αναφορά του Πρωθυπουργού στο θέμα και ξεμπλοκάρισμα της εφαρμογής του ν.4461/2016, που απάλλασσε το Δημόσιο από τις υπέρογκες χρεώσεις των εταιρειών-εργολάβων (σ΄ό,τι αφορά στο Υπ. Υγείας δεύτερη δαπάνη δισεκατομμυρίων ευρώ μετά την φαρμακευτική) και την παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας λόγω των χαμηλών μισθών που έδιναν οι εταιρείες αυτές στους εργαζόμενους για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών.
Δικαστική επίλυση του ζητήματος που προέκυψε μετά την εμπλοκή από το Ελ.Συνέδριο στα νοσοκομεία για την πληρωμή των εφημεριών των ιατρών εξαιτίας υπέρβασης του Κοινοτικού ορίου εργασίας και των προϋποθέσεων άσκησης υπερωριακής εργασίας κατά το Δίκαιο της Ένωσης και εν προκειμένω της ρητής και έγγραφης συναίνεσης των ιατρών παρά την επίκληση από τον Υπουργό περί αδυναμίας εφαρμογής του νέου συστήματος εφημεριών και ανάγκης προσωρινής διατήρησης του υφιστάμενου, ελλείψει ιατρών και υπάρξεως υπέρογκου αριθμού ασθενών στο δημόσιο σύστημα Υγείας.
Ανάληψη και επιτυχής δικαστική διεκπεραίωση της υπόθεσης μετά και την αδυναμία εκ νέου άσκησης από τον Υπουργό της κατ΄εξαίρεση δυνατότητας αυτού για εντολή πληρωμής των ιατρών κατά παράκαμψη του Ελ.Συνεδρίου για επείγοντες λόγους και την έναρξη επίσχεσης εργασίας των ιατρών στο Γ.Ν.Α. Παίδων και σε άλλα νοσοκομεία. Αίτηση ανάκλησης στο Ελ. Συνέδριο για τον Διοικητή του Γ.Ν.Α. Παίδων η Αγία Σοφία και Π.& Α. Κυριακού, γενομένης δεκτής της οποίας υπήρξε αναγνώριση πλέον της νομολογίας για συναγομένη συναίνεση των ιατρών εκ της επανειλημμένης συμμετοχής τους στις εφημερίες και της αναγραφής αυτών στους σχετικούς πίνακες. Επιπροσθέτως για όριο εργασίας του δεν είναι αφηρημένα το ίδιο για κάθε εβδομάδα αλλά δύναται να ισοσταθμίζεται εν συναρτήσει με τις πραγματικές ανάγκες της εργασίας και της εκάστοτε χρονικής περιόδου.
Ανάληψη και επιτυχής διεκπεραίωση της πρώτης κρίσιμης δίκης και των επομένων σχετικά με το ζήτημα Εφαρμογής του ν.4461/2017 (Ν.Ξανθού) για τη μεταρρύθμιση στο χώρο της Υγείας και το κλείσιμο έως 31/12/2018 του ιδ.ιατρείου μεγάλου όγκου ιατρών των πρώην μονάδων υγείας του Ι.Κ.Α. και νοσοκομείων, που διατηρούσαν αυτό παράλληλα με την ενασχόλησή τους στο δημόσιο Σύστημα Υγείας και μετά τον αρχικό νόμο 4238/2014 (ν.Γεωργιάδη) ΒΑΣΕΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ.
Στην ως άνω υπόθεση, όπου παραστάθηκαν οι αντίδικοι ιατροί δια των πληρεξουσίων δικηγόρων τους Δ.Βασιλείου, Α.Βοργιά, Δ.Τάγαρη και Α.Ρουπακιώτη τ. Υπουργού Δικαιοσύνης, των καθηγητών της Νομικής Αθηνών Π.Λαζαράτου και Νομικής Θεσσαλονίκης Ε.Πρεβεδούρου, δια γνωμοδοτήσεων ενώ ομοίως παραστάθηκαν ασκώντας πρόσθετη παρέμβαση υπέρ των ιατρών δια των νομικών τους συμβούλων ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Κέντρων Υγείας και ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά, το κεντρικό ζήτημα ήτο η επέμβαση του νομοθέτη σ΄εκκρεμείς δίκες και δικαστικώς κριθείσες υποθέσεις και η συμφωνία νέου συστήματος Υγείας με το Σύνταγμα και την Κοινοτική Νομοθεσία.
Μετά την έκδοση των απορριπτικών για τους ιατρούς αποφάσεων, σύσκεψη στο Υπ. Υγείας με τον Υπ. Υγείας, την Διοικήτρια της 1ης ΔΥΠΕ Αττικής και 2ης ΔΥΠΕ Αττικής, τον Γ.Γ. του Υπ. Υγείας.
Διατύπωση νομικής άποψης περί ζητημάτων εφαρμογής του νόμου και υιοθέτηση αυτής από τον Υπουργό ως προς την έκδοση της σχετικής Οδηγίας-Εγκυκλίου για την ανεμπόδιστη, πλέον, εφαρμογή του νόμου.
Σύσκεψη στο Υπουργείο με τον Υπουργό Υγείας, τις Διοικήτριες της 1ης και 2ης ΔΥΠΕ Αττικής και Πειραιώς & Αιγαίου, τον Γ.Γ. του Υπ.Υγείας. Διατύπωση νομικής άποψης περί ζητημάτων της εφαρμογής του νόμου και υιοθέτηση αυτής από τον Υπουργό ως προς την έκδοση της σχετικής Οδηγίας-Εγκυκλίου για την εφαρμογή του νόμου.
Εξουσιοδότηση της Διοικήτριας της 1ης ΔΥΠΕ Αττικής κας Ιωάννας Διαμαντοπούλου και της Διοικήτριας της 2ης ΔΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου για το ζήτημα της παρέμβασης του Υπ. Υγείας σ΄ό,τι αφορά στα ασφαλιστικά μέτρα των εταιρειών Siemens και General Electric που ανέστειλαν την πρόοδο του ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού της Περιφέρειας Αττικής για την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού όλων των νοσοκομείων της Αττικής. Άσκηση των παρεμβάσεων για λόγους που αφορούσαν στην ορθή ερμηνεία των υπό κρίση Κοινοτικών Οδηγιών, των εφαρμοστικών τους νόμων αλλά και της νομολογίας του Δικαστηρίου της Ε.Ε. και του ΣτΕ σχετικά με τον αποκλεισμό του πιστοποιούντος τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές σήματος CE-MARK όταν αυτό δεν καλύπτει τις συγκεκριμένες πραγματικές ανάγκες των νοσοκομείων ως αυτές υπαγορεύθηκαν στο αντικείμενο της προκήρυξης, με το επιτρεπτό του καθορισμού ειδικότερων ποιοτικών προδιαγραφών σ΄ένα διενεργούμενο βάσει της χαμηλότερης τιμής διαγωνισμού κ.α. Απόρριψη των κατά τα άνω αιτήσεων αναστολής γενομένης δεκτής των παρεμβάσεων και των εις αυτές και τη σχετική δίκη προβαλλομένων ισχυρισμών.
Ομοίως παρέμβαση και παράσταση στη σχετική δίκη των ασφαλιστικών μέτρων της Gen.Electric ως προς το επόμενο στάδιο της κατακύρωσης του διαγωνισμού για λόγους που αφορούν μεταξύ άλλων στην ορθή ερμηνεία των υπό κρίση Κοινοτικών Οδηγιών και της νομολογίας του ΔΕΕ και του ΣτΕ ως προς την ύπαρξη εννόμου συμφέροντος της αποκλεισθείσας στο στάδιο των προδιαγραφών πολυεθνικής εταιρείας και μη συμμετέχουσας πλέον στο επόμενο στάδιο της κατακύρωσης, για την ακύρωση του διαγωνισμού και επανάληψης αυτού.
Έγκριση υπογραφείσας συμβάσεως πληρωμής δαπανών για παροχή εξοπλισμού στο κράτος πολυεθνικής εταιρείας μετά την άρνηση θεώρησης αυτών από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Αίτηση περί έκδοσης προσωρινής αναστολής από την εταιρεία ιατρικών προμηθειών “QUATROLAB ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε.”. Απόρριψη της και παραίτηση αυτής από την αίτηση των ασφαλιστικών μέτρων.
Έγκριση υπογραφείσας συμβάσεως πληρωμής δαπανών για παροχή εξοπλισμού στο κράτος πολυεθνικής εταιρείας μετά την άρνηση θεώρησης αυτών από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Αίτηση περί έκδοσης προσωρινής αναστολής από την εταιρεία ιατρικών προμηθειών “QUATROLAB ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε.”. Απόρριψη της και παραίτηση αυτής από την αίτηση των ασφαλιστικών μέτρων.